Gezond ontbijt

Een gezonde start kan enkel met een gezond ontbijt!

bewust omgaan met voeding

Leer jouw kind bewust om te gaan met voeding.

Laat kinderen helpen bij het klaarmaken van de maaltijd.

Gezond eten en bewegen

Kinderen hoeven niet op dieet!

Als je wilt dat je kind afvalt, kies je best voor de gouden combinatie van gezond eten en bewegen.

NextPrev

Kinderen & voeding

Kinderen & overgewicht:

In de meeste gevallen ontstaat overgewicht bij kinderen door een combinatie van verkeerde voedingsgewoontes en te weinig beweging. De energie-inname en het energieverbruik zijn dan langdurig uit balans.

Voedings- en bewegingsadviezen

Onderstaand enkele preventieve adviezen:

  • gezonde basis: eten volgens aanbevolen hoeveelheden, bij voorkeur kiezen uit basisproducten zoals brood, zuivel, groenten en fruit
  • regelmatig in kleine porties eten
  • drie hoofdmaaltijden en 2 à 3 tussendoortjes
  • gezonde tussendoortjes
  • beperk de hoeveelheid suikerrijke dranken
  • zelf koken of kiezen voor gezonde kant-en-klaarproducten
  • niet te veel 'verwennen' met lekkere dingen
  • snoepregels instellen, bijvoorbeeld over het aantal snoepmomenten per dag en de besteding van zakgeld
  • beweging inbouwen in het dagelijks leven, bijvoorbeeld: op de fiets naar school, lopend boodschappen doen, de trap in plaats van de lift of roltrap. Als ouder het goede voorbeeld geven
  • buitenspelen stimuleren
  • limiet stellen aan aantal uren tv-kijken en computerspelen
  • lid worden van sportclub

Naast kinderen met overgewicht kunnen ook kinderen met volgende problemen bij mij terecht.

Koemelkeiwitallergie

Is er bij je kindje een koemelkeiwitallergie geconstateerd, vraag dan altijd hulp van een dietist. De dietist kan helpen bij het samenstellen van een volwaardig koemelkeiwitvrij dieet. Het is namelijk van groot belang dat je kindje voldoende voedingsstoffen binnenkrijgt om zich te ontwikkelen en te groeien.

Lactose-intolerantie

Bij lactose-intolerantie kan de lactose (= melksuiker) uit melkproducten niet goed worden verteerd in de darm. De onverteerde lactose trekt in de darm vocht aan en veroorzaakt hierdoor darmklachten (vol gevoel, flatulentie, buikpijn, diarree).

www.000webhost.com